Je hebt schade naar aanleiding van een storm.

Wat moet je doen?

Zorg allereerst voor je veiligheid en die van de mensen om je heen. Ga bijvoorbeeld niet op uw dak tijdens de storm om een paar dakpannen goed te leggen of om een tak te verwijderen.

Dreigt er onmiddellijk gevaar voor lichamelijke letsels neem dan contact op met de hulpdiensten voor dringende bijstand via het noodnummer 112.

Niet dringende schade kan je melden aan de brandweer via 1722.be.

Neem contact met ons op voor de aangifte van jouw schade. Gebruik daarvoor bij voorkeur onze digitale assistent onderaan deze pagina. Op die manier kunnen wij jou het vlotst helpen en hoef je niet te wachten tot er een medewerker telefonisch beschikbaar is.

Ben je verzekerd via Cocoon Start, Cocoon+ of Cocoon Flex bij DVV dan kan je voor dringende bijstand contact opnemen met onze alarmcentrale via 0800/93.300.

Neem enkele foto's van de schade. Zowel in detail als van op een afstand.

Om je schade te regelen hebben we ook een inventaris nodig van wat beschadigd werd.  Noteer daarbij ook de waarde van de beschadigde goederen en maak, of vraag een bestek voor eventuele herstellingen. 

Herstel je zelf? Bezorg ons dan een lijst met de benodigde materialen en hun prijs en bezorg ons een raming van het aantal werkuren.

Laat je de schade herstellen? Bezorg ons dan een gedetailleerd bestek van een geregistreerde aannemer.